Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-07, 20:08   #88
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av vogntråden - forbruk

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Er det for eksempel lov å mene at det å kjøre motorsykkel uten hjelm eller å ikke sikre barn i bil er idiotisk selv om man har gått over på rødt lys selv en gang?

Å ha gått på rødt lys én gang kan på ingen måte sammenlignes med å ikke sikre barna sine i bil!
Så om man har gått på rødt lys én gang og ellers er flink til å sikre seg og barna i bil/på motorsykkel, ja da er man jo langt flinkere mht. trafikksikkerhet enn den som ikke sikrer barna sine - og kan godt føle seg fri til å kritisere om man ønsker det.

Ellers er jeg helt enig med deg i alt du sier om verdier.

OG siden vi nå har fått et fjerde moment i debatten - misunnelse - vil jeg si noe om det også.

Jeg er IKKE misunnelig på mennesker som har flere ting en meg!
Saken stiller seg nok annerledes om man har så lite penger at man ikke har den livskvaliteten man ønsker seg.
Men jeg er heldigvis ikke støpt i "mye vil ha mer"- formen.
Og om jeg skal være ærlig, så synes jeg det er litt stusslig med mennesker som legger stor verdi i materielle ting og spesielle merker eller modeller som de MÅ ha for å føle seg bra.
"Dere er bare misunnelige"-argumentet må jeg bare le av.

Jeg unner mer enn gjerne andre dyrere bil, større hus og flere vogner enn meg!
Jeg synes at folk som måler sin egen og andres verdi i hvor mye og hvilke ting man eier, er fattigslige rent menneskelig sett.