Sv: I lys av vogntråden - forbruk
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg tror kanskje heller det handler om at enkelte ønsker å komme seg ut av glasshuset, mens andre elsker å være der og ikke ser poenget med å komme seg ut. Jeg tror ikke noen her er i den situasjonen at de kan kaste så mange steiner.
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Men bør de som vil komme seg ut av glasshuset fortelle de som vil være der inne at de er noen idioter? For det er vel det som diskuteres her, eller har jeg misforstått noe?
Eventuelt kan man si noe om at man selv synes at enkelte ting er idiotisk?
Det er mye jeg synes er idiotiske handlinger, altså.
Er det for eksempel lov å mene at det å kjøre motorsykkel uten hjelm eller å ikke sikre barn i bil er idiotisk selv om man har gått over på rødt lys selv en gang?
Eller er det en typisk "alle er de beste mødrene for sine barn"- og "kaller du meg en dårlig mor?!"-greie man får her da?
Er det lov å synes at folk som kun er opptatt av materialistiske ting virker intetsigende å snakke med? Det er måte på hvor mye interesse jeg klarer å spa opp for andres stæsj, altså. At folk kan være begge deler er jeg da fullstendig klar over.
De jeg snakker om er de som på død og liv skal definere både seg selv og andre utifra slike ting. Da mener jeg at det har fått et altfor stort fokus til at jeg har særlig utbytte av å være sammen med. Det er måte på hvor spennende materielle ting kan bli.
Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk som selv anser seg som oppegående mennesker som balanserer alt helt greit, nærmest slåss for å føle seg truffet av noe som handler om overfladiske og materialistiske mennesker som ikke balanserer i det hele tatt.
Og ja. Jeg synes den "alle er bare misunnelige på meg!"-greia er en ekstremt teit måte å forholde seg til helt greie motforestillinger andre har i forhold til å selv hive seg på kjøpefesten og karre til seg med begge hender.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|