Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-16, 17:07   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror 80 % av dem som ønsker å beholde skolegudstjenesten, gjør det av å-så-koooooselig-grunner.

Ja, fysjom! Tenk å ha noe så tvivielt som motiv.

Jeg tror forresten ikke du har rett. Jeg tror det er mange som tenker at "nok er nok".
Ja til et flerkulturelt samfunn, ja til å hjelpe de vi har mulighet til å hjelpe, ja til kunnskap om og innsyn i andre lisvssyn og religioner for "norske" elever. Det skaper toleranse og kunnskap, som er nyttig når vi prøver å forstå hvorfor noen ikke kan svømme i badedrakt, noen bare kan vise øynene, noen velger å ikke konfirmere seg osv. Men hvorfor skal forståelsen og respekten bare gå den ene veien? Dette handler forresten ikke om muslimer og kristne. Det handler om at forståelsen og respekten til de som taler høyest mot skolegudstjensete (og for burka....ofte) ikke kommer begge parter til gode. Vi håper jo at burkinien blir lagt bort og kvinnesynet blir mer spiselig når folk får litt tid på seg i Norge, ingen skal presses til noe som helst. Det tar tid å innfinne seg med nye vaner og bli kjent med nye kulturer. Men kom igjen når det handler om skolegudstjenesten, da er det "nå må det bli slutt på dette tullet!" som gjelder, null forståelse for at også nordmenn trenger tid til å venne seg til endring. Jeg tror at det å tukle med julegudstjenesten i 2016 skaper det omvendte av det man er ute etter. Jeg tror det skaper mer polarisering og splid i samfunnet, ikke mer åpenhet og toleranse. Og jeg tolker altså statsministerens innspill som at hun også har skjønt dette.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat