Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"
Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.
Det er blant annet viden kjent at månen styrer flo og fjære, og kvinnens biorytmer (menns også forøvrig), så hvorfor er det da så vanskelig å forestille seg, eller være åpen for at andre større og dermed mektigere planeter kan ha innvirkning på jordlivet og dens beboere?
Ja ikke sant? I tillegg må jeg jo si at jeg har lest at kvinner som bor i samme hus av en eller annen grunn ofte ender med omtrent samme syklus. Hva det skyldes er vel uklart, men det snakkes om at man påvirker hverandre også. Vi kan føle andres sinnsstemninger, vi påvirkes av vær og vind, både fysisk og psykisk. Så hvorfor skulle vi IKKE påvirkes av himmellegemene? Verdensrommet, så stort og uendelig, det virker litt rart om vi ikke skulle påvirkes over hode.
Men det leder tankene mine til den tiden man trodde at havet var nærmest uendelig, så det var bare å forurense så mye man orket. I dag vet vi bedre. Vi vet at vi påvirker våre omgivelser, og at omgivelsene påvirker oss.
En dag blir det kanskje også akseptert å løfte blikket utenfor det skadde ozonlaget, og innse at vi både påvirker og blir påvirket av det som ligger utenfor der også.
|