Sv: Avsporing fra tråden "Tror du på hjelpere"
Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.
Tror og tror... Hvis man studerer astrologi litt nøyere så er det forbløffende hvor mye som stemmer. Og da snakker jeg ikke om ukebladastrologi altså - ukebladene er humbug.
Snakket med en en gang, han hadde begynt å studere astrologi fordi han skulle bevise for en venninne at dette var humbug. Problemet var at dess mer han satte seg inn i det, dess mer overbevist ble han - og resultatet var at han kome seg ikke ut av astrologibøkene på over ett år...
Ja, ikke sant?
Jeg har "studert" astrologi siden jeg var 11-12 år gammel. Jeg har lest ALT jeg har kommet over av litteratur om emnet. Noen av bøkene jeg har om astrologi er for meg omtrent som en bibel er for kristne.
Astrologi er verdens eldste vitenskap, og det forbløffer meg at folk avfeier astrologi som humbug uten å ha satt seg ordentlig inn i hva det innebærer. Ok, ukebladhoroskopene kan til dels ta skylden for dette, men er det ikke typisk oss mennesker og avfeie og latterliggjøre det vi ikke vet noe særlig om?
Det er blant annet viden kjent at månen styrer flo og fjære, og kvinnens biorytmer (menns også forøvrig), så hvorfor er det da så vanskelig å forestille seg, eller være åpen for at andre større og dermed mektigere planeter kan ha innvirkning på jordlivet og dens beboere?
|