Sv: Tror du på hjelpere?
Opprinnelig lagt inn av Mani, her.
Uansett tror jeg dette er ett umulig tema å bli enige om, man har forskjellige syn på saken, sånn er det bare. Det jeg tror folk lar seg provosere over er den mangelen på respekt som enkelte har lagt for dagen her.
Når noen her inne tror på hjelpere eller homeopati og gir uttrykk for det, så er det jo selvsagt helt greit å være uenig. Det er derimot respektløst å slenge om seg med arroganse og nedlatende navn av den grunn.
Ja, det er selvfølgelig dette som provoserer - og som gjør at debatten sporer av i en ufrukbar svart/hvitt, skyttergrav mentalitet.
Det slår meg hvordan man ellers holder en høy standar hva anngår saklighet og respektfull tone i de fleste tråder - men at enkelte med ett tillater seg å senke nivået for ordbruk og tone med en gang temaet er alternativ medisin/ tro.
Så i andre diskusjoner blir man behandlet som en normalt oppegående person - men i f.eks denne debatten blir man plutselig en lattervekkende, kioskromanlesende, lettlurt, uutdannet person - som er så dum at hun tror på tull og tøys!
For det er tull og tøys, må vite.
Sier seg selv, det.