Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-07, 18:01   #66
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mims miljøaksjon 2007

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Altså, dette ble litt bakvendt for min del, ja en vanlig lyspære har en del varmetap, men effekten av at den står på for å varme opp rommet er minimla, i tillegg til den energien du taper (som er avgitt for at du opplyser rommet) som du strengt tatt ikke trenger når du ikke er der. Da er det bedre å ha varmeovn med termostatstyring (uten tap til å avgi lys). Det som virkelig kunne spart miljøet er at du har nattsenking og evt dagsenking på ovnen i tillegg til at du slår av lyset. Samt at man benytter sparepærer som benytter energien til å spre lys og ikke har så stort varmetap som en vanlig lyspære.
Mine synspunkter.

Du har nok rett. Og sånn for the record: Jeg har alltid skrudd av lys i rom som ikke er i bruk, og kommer til å fortsette å gjøre det. Jeg har tydeligvis latt meg dupere av en som var veldig påståelig og mente han visste.