|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
er her
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007
Altså, dette ble litt bakvendt for min del, ja en vanlig lyspære har en del varmetap, men effekten av at den står på for å varme opp rommet er minimla, i tillegg til den energien du taper (som er avgitt for at du opplyser rommet) som du strengt tatt ikke trenger når du ikke er der. Da er det bedre å ha varmeovn med termostatstyring (uten tap til å avgi lys). Det som virkelig kunne spart miljøet er at du har nattsenking og evt dagsenking på ovnen i tillegg til at du slår av lyset. Samt at man benytter sparepærer som benytter energien til å spre lys og ikke har så stort varmetap som en vanlig lyspære.
Dette varierer nok fra familie til familie, så lenge man planlegger ukes meny og benytter handleliste så er det besparende, om man handler på slump, om det er en gang eller flere ganger i uken er egentlig uvesentlig.
![]() |
#42 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Jeg får nærmest dårlig samvittighet hver gang jeg pøser på med vaskemiddel og ikke minst skyllemiddel i vaskemaskina ved klesvask. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Epikur
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007
Neutral er bedre for hud og natur. Ellers kan du kjøpe på Helios.
![]() |
#45 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007dette er en tråd etter mitt hjerte. Har alltid vært opptatt av miljøet, helt tilbake til i tidlig tenårene da jeg var aktivt medlem av NU. Nå har jeg ikke kapasitet til "å stå på barrikadene" men kjemper min lille kamp hjemme, og blir så glad når jeg ser at barna mine tar etter meg. Hjemme hos oss kler vi heller på oss enn øke strømforbruket, vi komposterer selv, passer på at det vi handler trenger vi, kaster helt nyttige ting, gir gjerne brukte ting, f.eks leker eller klær i gaver, kjøper det vi kan økologisk, prøver å bruke bilen minst mulig og kjøpe ting til husholdningen som grønn hverdag går god for. Stå på alle små miljøforkjempere |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Passiv
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Jeg flytter inn i et økologisk passivhus i løpet av året, så energisparing skal jeg nok klare. Men vi produserer alt for mye søppel. *skjerpings* |
![]() |
![]() |
#47 |
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Syns vi er godt i gang, men kan bli mye, mye bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Fin tråd!
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Jeg er gjerne med jeg:
![]() |
#50 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Synes også vi er litt igang..
![]() |
#51 |
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Vi har innstallert varmepumpe. Håper på mindre strømforbruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
godt brukt
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Vi ble medlem av" Fremtiden i våre hender "i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Tenkte jeg kunne klistre inn dette som jeg fikk på mail i dag her: |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007I tillegg til selvsagt å ha reservert oss mot flere tlf kataloger (halloooo - vi har da internett; mye enklere), |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Hurra! Nå har jeg fått innført resirkulering av papir her på arbeidsplassen. Har fått inn miljøesker og makuleringsmaksin som tømmes av Retura. Her kastes det MYE papir rett i restavfallet, så jeg er utrolig glad over resultatet av arbeidet mitt. Nå kan papir i restavfallet bli tilnærmet 0. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Vel, henger oss på |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Jeg innser at skal det gjøre en forskjell, så kommer det faktisk til å merkes. Det er litt ubehagelig å bryte gamle rutiner, men det går også an å lære nye. Denne tråden kan jo være litt som trenings, eller slanketråden.
![]() |
#59 |
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007Strømregninga ble betydelig lavere enn tilsvarende periode i fjor. (Ny varmepumpe) Selv om vi har to innedeler og har større deler av huset oppvarmet enn tidligere. Sist redigert av Frost : 05-03-07 kl 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Sv: Mims miljøaksjon 2007I'm in! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|