Tråd: Hijab
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-17, 14:04   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hijab

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Poenget er ikke å hevde at det ikke finnes sterke, mørke krefter i muslimske miljø, at radikalisering ikke foregår og at alt er bare tipptopp. Poenget er (nok en gang), at det å henge seg opp i plagget hijab er et blindspor, som tar fokuset vekk fra de viktige problemene i de miljøene der integreringen ikke virker, og får fordomsfulle og domme mennesker til å stoppe en hvilken som helst hijabbruker på gata og stille denne til veggs.

Det siste er jeg enig i, et klesplagg i seg selv representerer et minimalt problem for meg personlig, og jeg det kunne heller aldri falt meg inn å konfrontere noen som går med hijab, eller bunad første skoledag eller fjøsdress i kirka. Men jeg synes også at det er et blindspor å dra kristne, homofobe bestemødre og polakker inn i debatten. Jeg blir i alle fall småirritert av slike innlegg, merker jeg.

Blå: På linje med deg i det siste innlegget der.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat