Sv: VG`s vektklubb
Jeg har vært medlem der og hadde veldig gode resultater. Det var veldig nyttig for meg og virkelig se hvor mye kalorier det var i forskjellige ting. Spesielt fordi jeg sliter sånn med å få i meg nok kalorier når jeg spiser magert.
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Det er altfor mye karbohydrater og for lite fett i det kakediagrammet, synes jeg (og flere), så jeg fulgte det aldri. Jeg er også medlem der inne, men mest for å ha litt kontroll på kaloriinntaket så jeg ikke får i meg for LITE kalorier (ligger vel på rundt 1000 kcal nå, prøver iallfall å ikke ligge under det).
Det kan jeg være enig i om man liker lavkarbodietter. Men nå er det jo mange, meg selv inkludert, som trives best og har best effekt med "tradisjonell" slanking ala Grete Roede. Og for disse er jo fordelingen god.
Jeg tror at noen kropper absolutt har best effekt av lavkarbo. Spesielt for de med insulinresistanse osv er det uten tvil karbohydrater som er synderen. Men for mange andre er det variert fettfattig kosthold som er veien å gå. Men selvfølgelig med fokus på raske karbohydrater også.
Forskjellige kropper reagerer forskjellig.
|