Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Jeg mener at min utdannelse har gitt meg veldig mye mer enn faget. Faktisk husker jeg beskjemmende lite av faget. :Puggehest: Men NTH er definitivt en god plass å lære å holde deadlines, å prestere, å tilegne seg kunnskap og trekke ut det viktigste kjapt - alle ting som har gitt meg stor nytte i jobben (mine forestillinger om universitetet er for øvrig litt annerledes :innrømmer: ).
Enig med deg. Og det vel nettopp derfor man får en jobb basert på at man har studert der, ikke nødvendigvis fagene man tok.
Kombinert med studentliv i utgangspunktet fremmed by og mye engasjement ved siden av gir det en totalpakke jeg føler at er hoveddelen jeg sitter igjen med. Og mange gode venner. Dem diskuterer jeg aldri fag med, for alt annet er mer spennende . Men det hender vi diskuterer mer generelle ting rundt arbeidsforhold, ledelse etc; dog vet jeg knapt hva mine beste venninner egentlig jobber med.
Begrepet "godt nok" er noe jeg lært i studietiden. Og det er vel noe av det som kritiseres også, fra "dypere fagmiljø". Jeg må likevel si dette har vært nyttig for meg, og i arbeidssammenheng synes jeg man merker godt når man møter noen som ikke har lært dette begrepet. Det hjelper ikke å bli ferdig hvis det er 2 uker for sent.
|