Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-20, 08:15   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Sitat:

Er ingen andre enn du som har snakket om moralsk ansvar, Candy.

Jeg synes ikke det skader å tenke littegrann sjæl også, vi hadde for eksempel hatt det mye greiere i Norge pr nå om øyelegen på Ullevål ikke hadde stolt på fagfolkene han jobbet med sine anbefalinger.

Vel, hvis du ser under, er det ganske mange som snakker om hva de synes er rett og galt, og at man må ta ansvar utover rådene og tenke på hva som er "nødvendig". Det er vel det som er definisjonen på "moralsk ansvar"?

Også hørte jeg, med trykk på "hørte", at legen på Ullevål sine symptomer var bittelitt tett i nesen. Det er jammen mange som skal tenke sjæl hvis de holde seg hjemme med sånne symptomer, på tvers av de faglige rådene (i dette tilfelle en helt personlig faglig vurdering.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg hadde blitt møkkasur om noen av våre ansatte dro til Italia nå.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er litt pussig å reise til et av de landene med størst smittespredning pr nå, flyplasser og the works, og å sammenligne det med nødvendige t-banereiser for hverdagslogistikk. Det er så sin sak at vi må holde samfunnet og hjulene i gang, men det er et stykke mellom det, og å nærmest stappe pinner i samfunnshjuleikene ved å potensielt spre smitte mer enn nødvendig.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

La oss si du blir smittet. Tiden fra du blir smittet og til symptomer og/eller positiv test er noen dager. I mellomtiden er du smittespreder. Hva vet du om hvorvidt de du møter er i risikogruppen eller ei? Du synes det er helt greit å ta den sjansen på andres vegne?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Har folk noen tanker rundt samfunnsøkonomien i å reise på unødvendige turer som i neste omgang kan medføre to ukers fravær fra jobb, ofte med sykepenger dekket av arbeidsgiver? Jeg synes det burde være et moment i vurderingene, i tillegg til det åpenbare i å bidra til å unngå spredning av hensyn til sårbare grupper. Man har ikke nødvendigvis full oversikt over hvem man kan komme til å smitte heller, via et ledd eller to kan man plutselig ha utsatt en kreftpasient eller diabetiker eller noen andre som absolutt ikke bør smittes for risiko.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er jo FHI som fraråder reiser til Nord-Italia? Jeg synes godt man kan la være å reise til Roma om det ikke er tvingende nødvendig.

Igjen, det kan være mange grunner til å ikke dra til Italia, for min del er sjansen for å bli stuck der den mest tungtveiende. Men det er jo ikke sånn at det er flere smittet i andre regioner der enn rett over grensen i nord.

For min del er jeg bare glad vinterferiene er over.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat