|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Reise i disse corona-tider?Det er jo FHI som fraråder reiser til Nord-Italia? Jeg synes godt man kan la være å reise til Roma om det ikke er tvingende nødvendig. Det er jo tydelig at offentlige reiseråd er på etterskudd i forhold til smittesituasjonen, og jeg har lest at smitten i Italia sprer seg sørover.
![]() |
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Reise i disse corona-tider?
Vel, hvis du ser under, er det ganske mange som snakker om hva de synes er rett og galt, og at man må ta ansvar utover rådene og tenke på hva som er "nødvendig". Det er vel det som er definisjonen på "moralsk ansvar"?
![]() |
#3 |
|
Njah, da har du en lavere terskel for å definere noe som moralsk ansvar enn meg. Jeg synes det er teit å reise til Italia nå om man ikke må, men fortsatt godt innenfor normalspekteret. Bryter man sitt moralske ansvar er man ikke innenfor normalspekteret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
Akkurat dette har jeg tenkt litt på. Vi kan jo trenge litt fornyelse på den fronten. Fremtidige skoleelever har boken «Det kom et fly fra Nord-Italia i 2020» som pensum, og kanskje vi får «Sagnet om Grorudsdalsrypa»?
![]() |
![]() |
#5 |
|
Av egoistiske årsaker håper jeg Jostedalsrypa står seg som den egentlige rypa, da unge Maverick er avbildet med oljemaling og gyllen ramme og det hele som den figuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|