Sv: Reise i disse corona-tider?
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Vel, hvis du ser under, er det ganske mange som snakker om hva de synes er rett og galt, og at man må ta ansvar utover rådene. Det er vel det som er definisjonen på "moralsk ansvar"? 
Også hørte jeg, med trykk på "hørte", at legen på Ullevål sine symptomer var bittelitt tett i nesen. Det er jammen mange som skal tenke sjæl hvis de holde seg hjemme sånne symptomer, på tvers av de faglige rådene.
Njah, da har du en lavere terskel for å definere noe som moralsk ansvar enn meg. Jeg synes det er teit å reise til Italia nå om man ikke må, men fortsatt godt innenfor normalspekteret. Bryter man sitt moralske ansvar er man ikke innenfor normalspekteret. 
(Dette må vi ha en tråd på.)
Grunnen til at jeg plukket frem øyelegen var at han jo åpenbart PRØVDE å tenke selv - og hadde hatt rett i sin vurdering! - men baserte seg på fagfolks feil vurdering, og derfor endte med å bli 2020s versjon av 1349s rotter. En tett nese er selvfølgelig ingen grunn til panikk men han hadde jo da igjen vurdert det etter at han nettopp kom fra Italia.
|