Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-07, 23:01   #4
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: WOK-tips please?

Jeg lager en wok med ingefær som jeg synes er god.

Lager først saus:
Har en god slump soyasaus (avhengig av hvor mye saus jeg vil ha), 1 ts sukker (eller mer etter smak), og 1-2 ts ingefærpulver i wok-panna. Lar det koke opp så sukkeret løses opp og tar i maisennamel oppløst i vann (eller jevner) til det blir en passe tykk saus. Er jeg i det hjørnet, kan jeg godt ha i fersk revet ingefær også, og noen ganger tar jeg også i litt knust hvitløk og tørket chilli.

Heller sausen over i en skål, og steker så strimlet svine- eller kyllingkjøtt. Legger det til side og steker så grønnsakene (mine favoritter er vårløk, brokkoli, paprika og vannkastanjer - og gjerne noen skiver ingefær). Tar alt sammen igjen og har på sausen og lar det stå og putre noen minutter. Serveres med ris. Nam!