Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-07, 18:57   #25
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Masai-sko - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Litt av poenget med dem er at man ikke skal så stille i dem. Man skal svaie litt frem og tilbake når man står stille. Dette fordi alle muskler er skapt til å brukes, og når man står stille på flate sko blir musklene egentlig litt sure fordi de ikke blir brukt, og da kan de finne på å streike. Står man å svaier litt frem og tilbake på dem, så bruker man muskler helt fra tuppen av tåen til toppen av hodet, og alle musklene blir kjempeglade og jobber med kroppen fremfor mot kroppen. Er som å ha en gjeng med fagforeningsfolk i kroppen!

Slik jeg har forstått det er det knakende god trening å stå i dem også. Ja - krevende - men det er fordi man bruker muskulaturen for å holde seg i ro. Det blir litt likt balansebrettene.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nå har jeg vært og prøvd dem. Det er nok noe for ryggen og bekkenet mitt. Men fysj, så dyre de er.

Finnes de rimeligere på nettet et sted?

Jeg sjekket litt rundt på nettet for en stund siden, men prisene er dessverre ganske like når man inkluderer porto og mva. Det lønner seg ikke. Ligger en del ute på ebay, mulig det er kroner å spare der. Litt viktig å prøve dem ut først, jeg har prøvd litt forskjellige par. Noen er vonde på føttene, andre knallgode. Selv om jeg prøver samme størrelse.

Kjøpte mine hos bandasjist. De hadde veldig god greie på skoene, også med henblikk på skavanker man måtte ha.