Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Masai-sko - noen med erfaring?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 18:08   #21
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Masai-sko - noen med erfaring?

Ser ut som dette her er sko som mannen kan ha god nytte av med den vonde ryggen sin.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 18:33   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg vært og prøvd dem. Det er nok noe for ryggen og bekkenet mitt. Men fysj, så dyre de er.

Finnes de rimeligere på nettet et sted?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 18:46   #23
raskall
Nybegynner

raskall sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
raskall har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Noen som vet om disse kan være bra for de med plattfot?

De er veldig bra for oss med plattfot. Jeg har alltid slitt med en fryktelig smerte i føttene når jeg har stått/gått. Smertene har kommet etter bare kort tid. Selv da jeg var slank var disse smertene der.

Nå har jeg hatt MBT-sko i noen måneder og smertene i føttene er helt borte. Belastnings-smertene i knærne er også borte. De bestod faktisk den store Dyrepark-testen nå i sommer. Tidligere har all glede med et besøk i Dyreparken vært borte etter 1 time på grunn av vondt, men i sommer hadde vi et 6-timers besøk der uten antydning til smerter. Jeg ble selvsagt sliten i musklene, men smertene "i skjelettet" var helt fraværende.

Løp og kjøp. Jeg har allerede tatt med MBT-vinterstøvler i høst-budsjettet.

raskall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 18:52   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nå har jeg vært og prøvd dem. Det er nok noe for ryggen og bekkenet mitt. Men fysj, så dyre de er.

Ikke som jeg fant iallefall.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 18:57   #25
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Litt av poenget med dem er at man ikke skal så stille i dem. Man skal svaie litt frem og tilbake når man står stille. Dette fordi alle muskler er skapt til å brukes, og når man står stille på flate sko blir musklene egentlig litt sure fordi de ikke blir brukt, og da kan de finne på å streike. Står man å svaier litt frem og tilbake på dem, så bruker man muskler helt fra tuppen av tåen til toppen av hodet, og alle musklene blir kjempeglade og jobber med kroppen fremfor mot kroppen. Er som å ha en gjeng med fagforeningsfolk i kroppen!

Slik jeg har forstått det er det knakende god trening å stå i dem også. Ja - krevende - men det er fordi man bruker muskulaturen for å holde seg i ro. Det blir litt likt balansebrettene.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg sjekket litt rundt på nettet for en stund siden, men prisene er dessverre ganske like når man inkluderer porto og mva. Det lønner seg ikke. Ligger en del ute på ebay, mulig det er kroner å spare der. Litt viktig å prøve dem ut først, jeg har prøvd litt forskjellige par. Noen er vonde på føttene, andre knallgode. Selv om jeg prøver samme størrelse.

Kjøpte mine hos bandasjist. De hadde veldig god greie på skoene, også med henblikk på skavanker man måtte ha.

Gammel 11-08-07, 19:56   #26
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Noen som vet om disse kan være bra for de med plattfot?

Jeg har ikke hørt noe om dette, men hele prinsippet blir som å gå på hardpakket, våt sand. Hvis man har problemer med å gå på det, vil man også ha problemer med å gå med mbtsko.

Gammel 11-08-07, 20:10   #27
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig glad i mine sandaler. Sambis har slitet ut flere sko Han bruker ikke andre sko etter at han prøvde MTB-skoene for et par år siden. Han har Bechtrev og flere prolapser i ryggen. Han får mye mer vondt i ryggen når han bruker andre sko.

Gammel 11-08-07, 20:16   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi. De så smarte ut!

Hvor mye ligger de på sånn ca.? Innesko eller joggesko?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 20:22   #29
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca 2000.

Gammel 11-08-07, 20:28   #30
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke skoene er det minste pene/tøffe, men siden jeg sliter med ryggproblemer, så burde jeg kanskje gi beng i skoenes utseende...

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 20:39   #31
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg har jo nokon for salg i strl. 37

Gammel 11-08-07, 20:40   #32
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg synes ikke skoene er det minste pene/tøffe, men siden jeg sliter med ryggproblemer, så burde jeg kanskje gi beng i skoenes utseende...

Du blir vant med dem. Det er akkurat som med mote; tygt først, og så greiere og greiere (og så går jeg ut i fra at det blir kult til slutt, men der er ikke jeg kommet enda. ).

Gammel 11-08-07, 20:44   #33
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Anton Sport koster de fleste parene 1800,-. Tror jeg betalte litt over 1800,- for mine.

Gammel 11-08-07, 21:23   #34
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har sjekket pris både i Norge, Sverige og USA. Prisene er rimelig like egentlig. Om noe så er de en hundrelapp eller to billigere i Norge.

Men seriøst.. hvis man setter seg ned og teller over hvor mye man bruker på sko som man har stående. Er 2000 kr virkelig dyrt? Hadde jeg skulle fått fysiobehandling for de vondtene jeg hadde før jeg begynte å bruke de, så ville det fort blitt over 2000 kr, og jeg håper da virkelig at skoene varer lenger enn 2000 kr verd i fysio. Man må se på det som en investering i bedre helse, på samme måte som f.eks. treningssenter, sunnere mat m.m. Det er ikke 'bare' et par med sko.

Gammel 11-08-07, 21:51   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Kanskje du har rett. Men jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å bruke dem bestandig, selv om de er gode. Jeg er altfor forfengelig til det.

Jeg ser for meg å bruke dem på trilletur og andre vandringer utenfor allfarvei, og da er 2000,- ganske stivt.

... eh, plutselig teller jeg over antall sko i den prisklassen i skapet som jeg ikke kan gå med p.t. igjen

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:17   #36
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Litt av poenget med dem er at man ikke skal så stille i dem. Man skal svaie litt frem og tilbake når man står stille. Dette fordi alle muskler er skapt til å brukes, og når man står stille på flate sko blir musklene egentlig litt sure fordi de ikke blir brukt, og da kan de finne på å streike. Står man å svaier litt frem og tilbake på dem, så bruker man muskler helt fra tuppen av tåen til toppen av hodet, og alle musklene blir kjempeglade og jobber med kroppen fremfor mot kroppen. Er som å ha en gjeng med fagforeningsfolk i kroppen!

Jeg står ofte og assisterer på jobb, og er nødt til å stå i ro. Nytter lite å stå og svaie når man skal holde en nål som er inni en pasient.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:30   #37
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Jeg står ofte og assisterer på jobb, og er nødt til å stå i ro. Nytter lite å stå og svaie når man skal holde en nål som er inni en pasient.

Det er en teknikk å svaie i bena men ikke i overkroppen, men det går ann. Knærne er ganske godt bøyelige!

Gammel 11-08-07, 22:33   #38
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har de hvite og ¨grå joggisene. Ingen tilvenning trengtes. Gode sko. Bruker dem kun om jeg har lange vide bukser da, for de er jo ikke akkurat nette.
Har ingen problemer med å stå "stille" og balansere med dem. Men skulle jeg operere med nåler og pasienter tror jeg at jeg hadde valgt andre for sikkerhets skyld.

Sandalene kommer jeg nok aldri til å kjøpe. De hadde jeg ikke kunnet bruke offentlig. De ser verre ut enn sportec.
Bare hvis jeg jobbet innen helsevesenet. Da er de greie.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.