Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-22, 21:02   #40
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Kanskje problemet (for min del) med selve oppfordringene om å holde ungene hjemme koker ned til å handle om form. Jeg hadde nok reagert helt annerledes dersom oppfordringen var formulert på en mer profesjonell, informativ og imøtekommende måte enn det jeg opplever det har blitt hos oss. Og da snakker jeg ikke om å få dårlig samvittighet (for det fikk jeg ikke av selve meldingen), men om lett irritasjon. Dersom det handler mest om form burde jeg kanskje ha større forståelse og være litt raus overfor sure formuleringer, nettopp pga situasjonen folk står i. Samtidig er det den litt manglende forståelsen og tiltroen tilbake som jeg leser inn i slike sure beskjeder som gjør at jeg ikke helt lykkes med det, tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg må si jeg synes det er litt merkelig å fremheve dette om seg selv og sin yrkesgruppe samtidig som du fremstiller det som om foreldre melder på barna sine uten å bruke plassen uten omtanke for de ansatte som kunne tatt ut ferie/avspasering. Hva med ha litt tiltro til at det ligger en grunn bak når foreldre gjør det, feks. for tidlig påmeldingsfrist, endringer i hvem som har mulighet til å være hjemme osv?

Enig.

Jeg tror også det er lurt å være veldig klar over at det er mye man ikke får med seg eller blir informert om, selv om det er mye man vet som ansatt i barnehage. Et eksempel som har blitt brukt er f.eks. foreldre som har "snakket om at besteforeldrene skal komme i jula", og det er jo veldig åpenbare grunner (spesielt nå om dagen, men også ellers) til at slike planer plutselig kan endre seg. Også kan det være besteforeldre som av ulike årsaker ikke kan (eller vil, for den del) passe ungene tilsvarende en barnehagedag. Det er egentlig utrolig lite de ansatte i vår barnehage vet om oss og hvordan ting funker hjemme hos oss. De vet f.eks. at jeg har fleksitid og har det ganske fritt (fordi de har spurt når jeg har levert sent), men de vet veldig lite om hva som er "ulempene" ved dette og hva det innebærer (fordi jeg svarte "ja" og ikke utdypet at det var fordi bla bla bla, og hva det innebærer at jeg må ta igjen, osv).

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat