Sv: Er jeg virkelig rasist?
Opprinnelig lagt inn av ack, her.
Ja jeg kan bruke det med ordet uten å mene noe rasistisk med det. F.eks. kan jeg si: jeg lå lenge bak en fyr som kjørte dødsbra. Det var en guling.
Ikke noe værre enn det.
Og selv om det viktigste for noen er å høre at personen kjørte bra liker jeg å poengtere det noen ganger. F.eks. hvis det var en kvinne. Kvinnelige sjåfører har jo et dårlig rykte på seg i trefikken. Akkurat som jeg fint kunne poengtert i en slalåmbakke at det var en danske som stod dødsbra på ski. Og visste jeg ikke at det var en danske ville jeg jo sagt at han var hvit. Hadde jeg sett en god neger på slalåm synes jeg det hadde vært kult å poengtere at han/hun var neger, siden det ikke er helt vanlig.
Jeg ser ikke noe galt i det.
OK, enten er du mer enn gjennomsnittlig treg i oppfattelsen eller så er du rasist på ordentlig. Jeg vet ikke hva som er verst, jeg.
At ikke du ser noe galt i det, betyr ingenting, så lenge NOEN, og da særlig de du omtaler på denne nedsettende måten, synes det er kjipt.
HOLD OPP! Slutt med å kalle folk neger, guling og lignende.
:tydelig: