Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-07, 10:36   #322
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg virkelig rasist?

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Nei for meg er det helt i orden at de i offentligheten har sluttet å kalle negere for negere, men JEG trenger ikke å bry meg om det. Jeg kan snakke sånn jeg vil til de jeg kjenner fortsatt. Og de aller fleste jeg kjenner sier fortsatt neger (uten å mene noe stygt med det), men det er ikke dermed sagt at de ikke er opplyst om at det ikke brukes offentlig mer.

Hvis de er opplyst om at det ikke brukes offentlig mer, og samtidig opplyst om grunnen til det (som blant annet står i Maggies leksikon) men likevel tviholder på ordet, til tross for at det finnes andre, aksepterte ord å bruke, da vitner det jo om at de enten driter i andres følelser, har rasistiske holdninger, eller synes det er greit å bruke nedsettende betegnelser om folk så lenge de ikke hører det selv.

Sympatisk.