Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-23, 11:20   #29
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leger må leve

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Ja, absolutt - det gjelder flere enn leger. Jeg svarte på dette med permisjon og forskning siden jeg følte det ble skrevet basert på en antakelse om at leger kan flakse avgårde til stilige land hur lenge som helst og forske eller kose seg med den fantastiske lønnen vi har, så det var ment som en realitetsorientering til lesere som ikke vet så mye om våre vilkår og avtaler.

Sånn, ja. Nei det er virkelig ikke fett å drive med forskning og faglig oppdatering. Å holde seg faglig oppdatert er jo virkelig helt nødvendig å drive med, når man er lege. Det skulle bare mangle at det ikke var innbakt noe tid til faglig oppdatering i jobben.

Jeg tenker at det er ganske sunt å ha et mindset der man er i stand til å sette grenser for seg selv, og hvor mye tid man ønsker å bruke på jobb. Jeg tenker jo at legeyrket typisk er en jobb hvor man ikke legger fra seg jobben mentalt, selv om man ikke lenger er på jobb. Det er jo helt naturlig når det man jobber med er å hjelpe syke mennesker til å bli friske.

Jeg har en venninne som er fastlege, og jeg merker jo at det preger henne de dagene hun har hatt en eller flere pasienter som hun bekymrer seg ekstra for. Da legges ikke den pasienten igjen på jobb.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat