Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Leger må leve

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-23, 09:50   #17
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leger må leve

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det med doktorgrad gjelder for flere enn leger, Appelsin. Stipendiatstillinger er ikke kjent for å være særlig godt betalt, uansett utdanning. Og jeg er enig i at det er rart, og ganske kjipt, at det er sånn.

Ja, absolutt - det gjelder flere enn leger. Jeg svarte på dette med permisjon og forskning siden jeg følte det ble skrevet basert på en antakelse om at leger kan flakse avgårde til stilige land hur lenge som helst og forske eller kose seg med den fantastiske lønnen vi har, så det var ment som en realitetsorientering til lesere som ikke vet så mye om våre vilkår og avtaler.

Over halvparten av legene jeg kjenner er gift med leger. Mange får det til å fungere, overraskende bra, synes jeg sånn egentlig. Men de fleste av dem jobber på universitetssykehus, noe som betyr at de slipper det som Maiken måtte; å være borte fra familien evt. flytte for en kortere periode (typisk ett eller to år), for å kunne bli ferdig spesialist og overlege. Det er et fryktelig dilemma mange unge leger med barn må forholde seg til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.