Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Leger må leve

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-23, 10:34   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leger må leve

Det med doktorgrad gjelder for flere enn leger, Appelsin. Stipendiatstillinger er ikke kjent for å være særlig godt betalt, uansett utdanning. Og jeg er enig i at det er rart, og ganske kjipt, at det er sånn. Leger som gidder å bruke tiden sin på doktorgradsarbeid/forskining ved siden av en ordinær legestilling burde slippe å gå ned i lønn eller gjøre det for egen regning.

Når det er sagt, så mener jeg også at man burde ta en skikkelig runde med legers arbeidsvilkår generelt. Spesielt muligheten for trygge, faste stillinger for yngre leger, i etableringsfasen. Og vaktordninger som, etter min mening, er ganske kjipe. Vi har et legepar i to 100 %-sykehusstillinger som naboer, og de klarer ikke å få hverdagen til å gå rundt uten mye hjelp fra et dobbelt sett med besteforeldre. De aller fleste legene jeg kjenner er ikke gift med leger. Har de ikke partnere med ganske fleksible jobber, så er hverdagen ganske krevende å få til å gå opp, nesten helt uavhenig av hvor de jobber. Det er jo ikke holdbart i lengden.

Sist redigert av Gaia : 26-09-23 kl 10:42.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.