Vis enkelt innlegg
Gammel 02-10-23, 15:05   #14
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Industrioppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har brukt en slik en på jobb tidligere, men det er lenge siden. Husker jeg elsket at det gikk så raskt.

Det er ting i beskrivelsen jeg stusser på (språket er automatisk oversatt, og dermed dårlig!), og som jeg definitivt ville undersøkt nærmere:

Jeg trodde først at dette betydde at maskinen ikke varmer opp vann i det hele tatt, men siden det er forskjellig temperatur på vasking (55 grader) vs skylling (85 grader), så varmer nok maskinen opp noe. Hvordan dette fungerer, ville jeg sjekket.

Hvor ofte betyr dette at man må avkalke? Og hvor vanskelig er dette? (Vanligvis er vel ikke norsk vann plaget av mye kalk, men jeg har likevel måttet avkalke kaffemaskiner gjentatte ganger, så ...)

Er det kun en ekstra kostnad for å få montert på en schuko-kontakt, eller innebærer det andre grep?

Usikker på hva "enkel vegger" betyr, men uten avløpspumpe? Hva innebærer det, egentlig?

Dette er ikke en maskin jeg ville kjøpt på nett uten først å ha snakket med de som selger den for å forsikre meg om at den kan fungere i et privat hushold. Og - kjenner du til firmaet fra før av? Jeg forsøkte å søke opp informasjon, men syns ikke det var enkelt å finne. Den internasjonale siden får delvis stryk på Trustpilot samt at den står merket med at mange anmeldelser er fjernet fordi de framstår som kjøpt og falske. Den norske siden har to anmeldelser hvor den ene er negativ og den andre er noe uforståelig. Jeg er skeptisk.

Siden er litt tvilsom ja, men jeg har vært i kontakt med dem, uten å handle og da svarte de raskt og greit. Men jeg er litt skeptisk. Autooversatte bruksanvisninger. At den ikke avløpspumpe har ikke så mye å si, det betyr bare at man må fjerne en propp når man er ferdig med å bruke den.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det fins proff-oppvaskmaskiner som ikke er steamere, men som passer inn under benken der din gamle maskin sto.

Vi har en Miele Professional på jobben. Eller du kan sjekke underbenk-maskiner fra Electrolux Professional. Uansett anbefaler jeg å ta kontakt med en forhandler, for tips og råd om hva du bør ha (det med strøm er f.eks. et viktig poeng). Proffmaskiner er ikke noe man kjøper på nett, vanligvis.
Kanskje har de noe brukt utstyr til salgs.

Utfordringen med disse er at de bruker lang tid. Da kan vi like gjerne kjøpe en vanlig maskin, skylle godt (som vi uansett må) og kjøre hurtig program.
35 minutter er ca 30 minutter for lenge

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat