Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-23, 15:28   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å okkupere seter med bag, veske, bein osv.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er litt pussig å antyde at folk som irriterer seg tar «feil» fordi det er flere som ikke irriterer seg, synes jeg. Hvis noen irriterer seg over at andre tar opp flere plasser, eller står i veien for dem, eller røyker på holdeplassen, eller spiller bråkete telefonspill uten hodetelefoner, eller bruker sterk parfyme, så er jo ingen av disse tingene mindre irriterende bare fordi mange andre ikke irriterer seg. (En av grunnene til at folk ikke irriterer seg kan jo være at de selv ikke opplever det så ofte. Men det at noe ikke skjer så ofte betyr jo heller ikke at man tar feil hvis man irriterer seg de gangene det faktisk skjer.)

Ja, det er jeg enig i. "Tar feil" var et dårlig ordvalg, og jeg skrev det jo i hermetegn fordi jeg ikke mente det helt bokstavelig.

Men det er jo et spørsmål om to grupper opp mot hverandre her. Om den ene gruppa består av 13% og den andre av 83%, er det da gitt at det er den største gruppa som skal endre seg? Hvis ja, hvor liten kan den minste gruppa være og fremdeles forvente at flertallet skal tilpasse seg dem?

De 13% er tall for Ruter, som blant annet har kollektivtrafikk i Oslo og gamle Akershus. Der er det også langt flere som bruker kollektivtrafikk enn andre steder i landet. Jeg kan ta feil, men jeg tror ikke Ruter har valgt å spørre de som bruker kollektivtilbudet sjeldnest når de gjennomfører sine brukerundersøkelser, så det er neppe snakk om at de som har svart sjelden benytter seg av kollektiv. Men det vet jeg jo ikke. Benytter man seg av kollektivt i Oslo, må man være bokstavelig talt blind for å ikke se andres folks sekker i setene. Dermed tror jeg neppe det er snakk om at man ikke opplever det heller.

Personlig synes jeg hunder, røyk og parfyme er noe helt annet, for folk er allergiske og blir syke når de utsettes for allergener. "Ingen" blir syk av å måtte minne andre på at setet er for mennesker, ikke for sekker.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat