Tråd: NAV - Arbeid
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-07, 21:10   #9
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV - Arbeid

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det dumme ved en slik regel gjelder mest når du ligger rundt 60-70% arbeidstid. Da blir det "tap" fordi du ikke får dekket resten verken med arbeidsinntekt eller attførings-/dagpenger. F. eks. at du har jobb en hel uke + litt til. Jeg mener jo at skjæringspunktet burde ligget slik at det alltid lønte seg å jobbe, dvs. at selve inntekten ble mer avgjørende enn timeantallet. Men meg om det ...

Nemlig....... Min saksbehandler sa i fjor at det skulle lønne seg at folk på attføring jobbet. Derfor trodde jeg det fortsatt var slik, men det er det ikke. Det lønner seg å jobbe så lenge du holder deg under 60% i timer (37,5 time regnes som 100%). Så dersom jeg jobber f.eks. 25 timer så går jeg med tap av inntekt....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat