Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-07, 18:56   #48
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør pårørende/ofre få medbestemmelsesrett til når innsatte får permisjon?

Det er forekommer meg å være et ganske håpløst spørsmål. Men jeg skjønner godt at ofrenes pårørende ønsker å bli varslet om eventuelle permisjoner og gis mulighet til å klage på eventuelle permisjoner også.
Hørte programmet på P4 og et av problemstillingene var om innsatte skulle få permisjon samme helg som avdødes søster skulle konfirmeres, for å kunne gå i sin brors konfirmasjon. Som, om jeg forstod dem riktig, skulle konfirmeres i samme kirke som avdødes søster.
Hvordan skal man kunne gardere seg mot å ikke møte den som har drept ens barn. En dag vil vedkommende bli satt fri. Hvordan skal en da sikre seg å ikke møte vedkommende.

Ada S. Austegard fortalte at hun hadde venner hun pleide å besøke i samme blokk som en av drapsmennene enten hadde familie eller venner. Fikk ikke helt med meg hvordan dette var. Selvsagt er det en kjempebelastning for henne å skulle risikere å møte en av dem. Jeg hadde ikke klart det. Men hvordan kan man sikre seg mot dette. Fins det noen mulighet for å være helt trygg.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat