|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Bør pårørende/ofre har rett til medbestemmelse om når fanger skal ha permisjon? | |||
Nei, det bør kun være opp til de som bestemmer pr i dag |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 3,23% |
Nei, men man bør bli flinkere til å varsle om permisjoner, slik loven i dag tilsier at man skal |
27 | 43,55% |
Nei, men de bør ha rett til å bli HØRT, men ikke rett til å bestemme |
16 | 25,81% |
Nei, om ofte/pårørende skal bestemme, så blir det for personlig og dermed ikke objektivt |
7 | 11,29% |
Ja, de bør ha rett til medbestemmelse fordi permisjon vil gå ut over deres liv |
6 | 9,68% |
Ja, de bør ha rett til medbestemmelse fordi en straff er til for å sones og permisjon er et gode |
3 | 4,84% |
Ja, annet, forklar |
0 | 0% |
Har ingen formening om dette |
1 | 1,61% |
Deltakere: 62. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Bør pårørende/ofre få medbestemmelsesrett til når innsatte får permisjon? |
![]() |
![]() |
#42 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør pårørende/ofre få medbestemmelsesrett til når innsatte får permisjon?Vet ikke hva slags motiv hun har får å klage på permisjon.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør pårørende/ofre få medbestemmelsesrett til når innsatte får permisjon?
Jeg skjønner ikke det juridiske i dette. Er det noen som kan forklare? Hvordan kan man ut fra gjeldene regelverk si at moren har juridisk klageinteresse i forbindelse med innvilgning av permisjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Sv: Bør pårørende/ofre få medbestemmelsesrett til når innsatte får permisjon?Jeg mener pårørende må ha rett til å bli hørt, sånn at man slipper sånne situasjoner som Lille Ru fortalte om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør pårørende/ofre få medbestemmelsesrett til når innsatte får permisjon?Jeg synes de bør ha medbestemmelsesrett. Ta banehaiasaken for eksempel. Han drepte hennes datter. Han har sittet inne i 7 år. Skal han få permisjon slik at hun kan møte ham på gata? NEI!!
![]() |
#46 |
|
![]() Sv: Bør pårørende/ofre få medbestemmelsesrett til når innsatte får permisjon?
Men uavhengig av hva man mener personlig. Hvordan forklarer man det jurdisk, det at moren har fått klageadgang. Skulle gjerne ha fått lest den dommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Absolut ateist
|
Det er nedfelt i menneskerettighetskonvensjonen at alle har rett til å føle seg trygge. Om man tar utgangspunkt i det, så finner man sikkert noen lover og regler som man kan bruke til å understøtte at moren til et drept barn har rett til å bidra til hvilke tidspunkt drapsmannen skal få permisjon. Men jeg vet egentlig ikke, altså. :synser:
![]() |
#48 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør pårørende/ofre få medbestemmelsesrett til når innsatte får permisjon?Det er forekommer meg å være et ganske håpløst spørsmål. Men jeg skjønner godt at ofrenes pårørende ønsker å bli varslet om eventuelle permisjoner og gis mulighet til å klage på eventuelle permisjoner også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|