Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Men UFF så jævlig det er å gå bak eller forbi noen som røyker på gata. Vet det er lov, selvsagt, men det er helt grusomt. Jeg må holde pusten i minst et minutt for å ikke kaste opp og bli dårlig. Spesielt nå som jeg er mye kvalm er det slitsomt. For noen dager siden gikk jeg forbi ei røykende dame ute, og seriøst, det stinket STINKET røyk sikkert 100 meter bortover der hun hadde gått. Jeg måtte stoppe og holde meg for munnen for å unngå å kaste opp. Fy fader, som tobakk kan stinke.
Eller noen som dynker seg i parfyme. Eller noen som lukter svette.
Eller noen som peser så jævlig fordi de er så tunge.
Eller tenk, Gud, TENK, om noen du går forbi slipper en fis, eller noen du tar i hånda når du hilser på dem, ikke vasket seg på henda sist de var på bommelommen.
Nei, FYSJ, så ekkelt at andre lever. Særlig i nærheten av andre!
Det med parfyme er faktisk seriøst ment. Jeg blir fysisk kvalm av parfymedunst. Bør det også være forbudt, da? Særlig siden noen faktisk er allergiske mot det også?
Hva tror dere barn kjenner av mamma når hun dynker seg i den driten? Eller når hun lukter svette som ei gammal, slakteferdig ku?
Hva i himmelens navn er forskjellen?
Bortsett fra skadene da, de farlige ved røyk, DEN er jeg med på. Men argumentene her gir åpning for å argumentere med andre ting også.
Hysteri?
JA!
:forutsetter at røykere ikke utsetter andre for gift:
|