Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Gjør du noe med røyking på offentlig sted?
Jeg kunne ikke brydd meg mindre. 12 12,63%
Jeg hinter til røykeforbud ved å peke på røyking-forbudt-skilt el. 7 7,37%
Jeg opplyser klart og tydelig om røykeforbud. 18 18,95%
Jeg tar fra vedkommende røyken og stumper den. 1 1,05%
Jeg gjør det klart hvor forkastelig det er å røyke på ulovlig sted. 7 7,37%
Jeg koker inne i meg og freser forbi, men gjør ingenting. 15 15,79%
Jeg gjør vakter el. oppmerksom på det. 18 18,95%
Spørs på stedet, røyking på t-bane stasjonen el. overser jeg. 19 20,00%
Spørs på stedet, røyking på sykehus el. gjør jeg noe med. 24 25,26%
Jeg gjør ingenting uansett sted. 8 8,42%
Annet, spesifiser gjerne. 2 2,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-07, 08:15   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Himle.

Gammel 01-10-07, 09:52   #62
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Line*: Tror du selv at det er synet av røyken som plager oss?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 09:55   #63
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hvordan kan det plage noen å SE, på avstand, at noen røyker?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 10:11   #64
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg koker inni meg, freser forbi, og sladrer så til vaktene. Om det er innendørs, altså.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:31   #65
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg himler med øynene, sørger for å kommentere hva jeg synes om det til den/de jeg er sammen med og fjerner meg så stort sett fra situasjonen. (søker tilflukt langt borte fra røyklukten om du heller vil. )

Hvorfor skal man ikke kunne si fra til mennesker som røyker at det plager en og er til sjenanse? Jeg synes ingenting om å dra røyken fra den røykende og stumpe den i bakken demonstrativt. Jeg tror vel heller ikke at dette er vanlig oppførsel??

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:43   #66
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det noen her som sier at det er synet som er problemet ved passiv røyking?

Han jeg møtte på måtte det jo være synet, eller at han bare hadde en dårlig dag. Men det trenger da ikke gå ut over de som røyker.
Jeg er helty enig i at man ikke skal stå å blåse noen rett opp i ansiktet, og at det er til sjenanse i veldig store folkemengder utendørs også.

Men de som røyker må da få lov til å holde på med "dumhetene" sine en plass de også. De som ikke røyker kan ikke forlange at når de går rett mot en, så skal vi svinge tre meter unna fordi de ikke skal få røyk på seg.
Og når de da i tilegg begynner å kjefte før de er innenfor en tre meters radius, så må det jo være synet

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:50   #67
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte spørs på stedet, sykehus...

Men kunne vel gjerne svart spørs på personen, visse mennesker ville jeg latt være å si noe til. Rusa mennesker ser jeg ofte ikke noe poeng i å innlede en sånn type samtale med.

Som regel påpeker jeg at det er røykeforbud, det plager meg at folk ikke overholder det, det er irriterende og det lukter så sabla vondt.

Gammel 01-10-07, 21:50   #68
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var et par veldig dumme mannfolk i køen for å kjøre brannbil på åpen brannstasjon. Hvor idiot er man egentlig på en skala fra 1-10 når man tenner opp en sigarett i en kø full av unger? 14 eller noe...

Gammel 01-10-07, 21:51   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det finnes både hjernedøde røykere og hjernedøde ikke-røykere. Selv er jeg nok verdens største røykemotstander, men jeg har folkeskikk og sier ikke noe om jeg ikke blir direkte plaget, og da sier jeg alltid fra på en hyggelig måte.
Men UFF så jævlig det er å gå bak eller forbi noen som røyker på gata. Vet det er lov, selvsagt, men det er helt grusomt. Jeg må holde pusten i minst et minutt for å ikke kaste opp og bli dårlig. Spesielt nå som jeg er mye kvalm er det slitsomt. For noen dager siden gikk jeg forbi ei røykende dame ute, og seriøst, det stinket STINKET røyk sikkert 100 meter bortover der hun hadde gått. Jeg måtte stoppe og holde meg for munnen for å unngå å kaste opp. Fy fader, som tobakk kan stinke.

Gammel 01-10-07, 21:51   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det var et par veldig dumme mannfolk i køen for å kjøre brannbil på åpen brannstasjon. Hvor idiot er man egentlig på en skala fra 1-10 når man tenner opp en sigarett i en kø full av unger? 14 eller noe...

Tuller du? Fy fader!

Gammel 01-10-07, 22:57   #71
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det hørtes nydelig ut med røykeforbud på offentlige steder, sånn som i California. Da hadde man sluppet å bli plaget av egoistiske, hjernedøde folk som hevder sin rett til å røyke hvor som helst uansett hvor mye det måtte påvirke andre.

Gammel 01-10-07, 22:58   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Røykeforbud offentlig hadde nok vært det beste ja. Eller, forbud mot tobakk i det hele tatt. Og mot sjokolade, så hadde DEN fristelsen vært borte.

Gammel 01-10-07, 23:00   #73
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før et offentlig røykeforbud, så syns jeg man bør få forbud mot innendørs røyking i private hjem der det befinner seg barn. Jeg sladrer gjerne.

Gammel 01-10-07, 23:02   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det synes jeg nesten det er rart ikke er kommet enda. Både i bil og i private hjem der det er barn, burde det være forbudt å røyke. Skjønner virkelig ikke at noen kan forsvare dette ved å peke på sin rett til å gjøre det man vil i sine egne hjem. Det er ikke lov å slå barna sine i sine egne hjem, og det bør heller ikke være lov å røyke der!

Gammel 01-10-07, 23:41   #75
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men UFF så jævlig det er å gå bak eller forbi noen som røyker på gata. Vet det er lov, selvsagt, men det er helt grusomt. Jeg må holde pusten i minst et minutt for å ikke kaste opp og bli dårlig. Spesielt nå som jeg er mye kvalm er det slitsomt. For noen dager siden gikk jeg forbi ei røykende dame ute, og seriøst, det stinket STINKET røyk sikkert 100 meter bortover der hun hadde gått. Jeg måtte stoppe og holde meg for munnen for å unngå å kaste opp. Fy fader, som tobakk kan stinke.

Eller noen som dynker seg i parfyme. Eller noen som lukter svette.
Eller noen som peser så jævlig fordi de er så tunge.
Eller tenk, Gud, TENK, om noen du går forbi slipper en fis, eller noen du tar i hånda når du hilser på dem, ikke vasket seg på henda sist de var på bommelommen.

Nei, FYSJ, så ekkelt at andre lever. Særlig i nærheten av andre!

Det med parfyme er faktisk seriøst ment. Jeg blir fysisk kvalm av parfymedunst. Bør det også være forbudt, da? Særlig siden noen faktisk er allergiske mot det også?

Hva tror dere barn kjenner av mamma når hun dynker seg i den driten? Eller når hun lukter svette som ei gammal, slakteferdig ku?

Hva i himmelens navn er forskjellen?

Bortsett fra skadene da, de farlige ved røyk, DEN er jeg med på. Men argumentene her gir åpning for å argumentere med andre ting også.

Hysteri?

JA!

:forutsetter at røykere ikke utsetter andre for gift:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 23:42   #76
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Det synes jeg nesten det er rart ikke er kommet enda. Både i bil og i private hjem der det er barn, burde det være forbudt å røyke. Skjønner virkelig ikke at noen kan forsvare dette ved å peke på sin rett til å gjøre det man vil i sine egne hjem. Det er ikke lov å slå barna sine i sine egne hjem, og det bør heller ikke være lov å røyke der!

Fortell meg hvordan man skulle ha praktisert kontrollen med det, er du snill. :intrissert:

Gammel 01-10-07, 23:47   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Parfyme er jeg med på, jeg bruker minimalt av det selv. Men å begynne å trekke inn fis og lignende blir for dumt.
Når det gjelder å sette et innendørs røykeforbud ut i praksis (i folks egne hjem) så er det jo ikke så lett. Det er vel derfor det ikke er satt ut i livet (enda). Men de finner forhåpentligvis på noe. Jeg blir iallfall overrasket om noen røykere er IMOT dette. Eller, overrasket blir jeg vel langt ifra, snarere oppgitt og skuffet.

Gammel 01-10-07, 23:48   #78
Line*
Expired

Standard

Parfyme er jeg med på, jeg bruker minimalt av det selv. Men å begynne å trekke inn fis og lignende blir for dumt.
Når det gjelder å sette et innendørs røykeforbud ut i praksis (i folks egne hjem) så er det jo ikke så lett. Det er vel derfor det ikke er satt ut i livet (enda). Men de finner forhåpentligvis på noe.

Realistisk!

Minimalt med parfyme, kan være som èn odør av sigarett for andre.

En fis eller ekstrem svettelukt kna være traumatisk for noen.

Gammel 01-10-07, 23:51   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Guri.

Gammel 01-10-07, 23:53   #80
Line*
Expired

Standard

Jeg blir iallfall overrasket om noen røykere er IMOT dette. Eller, overrasket blir jeg vel langt ifra, snarere oppgitt og skuffet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.