Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-07, 12:19   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rasisme kontra skepsis mot andre kulturer

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Akkurat dette syns jeg blir litt flisespikkeri. Hvis mitt barn har en nær venn fra Somalia kan det hende at jeg på nett eller overfor andre vil bruke betegnelsen Afrika for å ikke risikere gjenkjenning. (Og det kan godt hende jeg sier "en venninne" når jeg snakker om en kollega eller en søster, og så videre).

Jeg ser poenget med en viss anonymisering, men mistenker at det ikke er bevisst brukt. Da ville det vært bedre å presisere et land sør/nord for Sahara, øst/vest i Afrika. Selv om det ikke er ment sånn så blir afrikansk veldig (slt for) ofte brukt som beskrivelse av andre mennesker vi ikke kjenner. Jeg er europeer, det samme er de italienske mammaguttene, britiske Skinheads og ei rødstrømpe fra Island. Skjønner?

Afrika har slett ingen enhetlig kultur, som kan forklare hvorfor mange gjør ting som for oss er uforståelige. :teskje:

tink er ikke aktiv   Svar med sitat