Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-06, 10:39   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røde prikker?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg er heller ikke positiv til at prikkene mine skal ligge åpnet. Det er særdeles vanlig å bruke de til personlige beskjeder, og selv om jeg har til gode å legge ut tlf.nr mitt der, så skriver jeg jo "hemmelige" ting.

HP; sitter du og leser prikkene våre i dag? Uten at vi vet det? Liker ikke den tanken heller jeg.

Jeg leser prikkekommentarer i konfliktsituasjoner, prikkene er ment som en kommentar til et offentlig innlegg. Når det innlegget eller brukeren ypper til konflikt så sjekker jeg hva som skjer bak kulissene for i det hele tatt kunne danne meg et bilde av situasjonen. Jeg deler ikke det jeg finner med noen, utover at vi i administrasjonen tar forumets selvjustis med i betraktning når vi vurderer om eventuelle sanksjoner er nødvendig. Til nå har den fungert ganske bra.

Jeg har mulighet til å lese PM direkte fra databasen, og gjør det utelukkende i veldig ekstreme tilfeller - noe jeg virkelig ikke håper vi kommer til å oppleve her. All kommunikasjon som foregår gjennom forumet er underlagt forumreglene. Så lenge en følger kardemommeloven så har en lite å frykte.

Nå har jeg ikke skrevet at jeg skal offentlig gjøre prikkene, jeg har sagt at jeg har vurdert det. Årsaken til dette er at endel brukere tilsynelatende tror at prikkekommentarer er en frisone der de kan gulpe opp det de måtte ønske uten at det går utover hvordan forumet forøvrig måtte oppfatte dem. Det er jo trist at disse brukerne skal ødelegge for alle andre, og vi kommer nok til å ta fra disse brukerne privilegien det er å gi tilbakemeldinger før vi vedtar en offentliggjøring.

Når jeg sier at prikkesystemet ikke er et "mini-PM" system, så mener jeg med det at systemet er til kommentar av enkeltinnlegg. Private meldinger som er knyttet til enkeltinnlegget ser jeg ingen problem med å sende på prikk. Men prikking utelukkende for å formidle privat informasjon uavhengig av innnlegget som prikkes hører hjemme på privat melding - som er til privat kommunikasjon.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat