Sv: Hva skal barna få i julegave?
Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.
Noe av morsomheten med spillet er å spille mot hverandre, da må de ha en hver.
Det er egentlig hun på 7 år som har ønsket seg, men kjenner jeg de rett vil gjerne begge spille.
Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.
Her er det bare eldste som har hatt DS, og det er faktisk et problem nå som minste har begynt å interessere seg for det også.
Og dele en DS mellom de to tror jeg hadde blitt mer trøbbel enn moro. Derfor får lillebror en egen til jul.
Men det kan jo hende det går greit hos dine.
Vi kommer til å gjøre akkurat på samme måten som vi gjør med spilling på pc. Først må de leke ute (det gjør de ellers og altså), så får de spille etterpå. Som oftest er de ute lenge... Så får de spille 45-60 min, maks. så bytter de. Fungerer helt fint. Ser at hvis de sitter over en time så blir de mer gretne (proposjonal: sur-spilletid ) Ser det med andre barn og, også ved tv-titting. De spør heller ikke om å spille hver dag, men synes vi det blir for mye så vil vi vurdere "spilledager". De vet at krangling om leker ofte fører til at ingen får leke med den leken...
Jeg synes også det er mye penger å kjøpe hver sin.
Jeg trodde når flere skrev at "de eldste" fikk DS, at det betydde sammen. Da er vi kanskje rare likevel