Sv: Har du en "merkelig", irrasjonell frykt?
Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.
Jeg er livredd for tang - jeg kunne helt klart drukna om jeg hadde kommet borti tang jeg ikke var klar over... (jeg har kommet så langt at jeg nå kan ta på tang som har kommet opp på stranda, men tang som flyter i sjøen, eller står på bunnen.. :livredd:
Ja! Jeg bader kun i sjøen dersom jeg kan klatre uti over svaberg (uten slepi og ekkel grønske), og da må det være såpass dypt at det ikke er sjangs for at jeg kommer borti eventuelle ting på bunnen. Dette er på en god dag. På deårlige dager bader jeg ikke i sjøen med mindre det er sandstrand og -bunn. Skogstjern er helt utelukket.
Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.
Og jeg unngår å se i speilet om jeg er på badet/toalettet om natta.
Jeg også. 
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Ellers deler jeg redselen for å sove med tærne utenfor dynen.
Jeg også. Og jeg takler ikke å sitte med føttene på gulvet foran sofaen dersom det er kveld. Åpne trapper er også pyton. Og bare vinduer når det er mørkt. Særlig vinduer ved siden av ytterdøren.
Og så er jeg husredd. Det har blitt litt bedre med åra, men tidligere kunne jeg skremme vettet av meg selv ved tanken på at det var noen i huset. Ofte gikk jeg gjennom huset med kniv for å sjekke at alt var som det skulle være. Boden våget jeg meg ikke inn i, den bare låste jeg. 
|