Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-07, 11:49   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påll - hvor proft er det når legen har snusleppe

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Snus er mye mindre farlig for brukeren enn røyk, dette er velkjent og veldokumentert.

Men legens egen helse er vel ikke det interessante her, det er jo om han eller hun har en vane som går utover noen andre. Derfor er røyk uakseptabelt i en arbeidssituasjon, mens jeg mener at snus bør være ok.

Folk får tåle at legen ser harry ut, akkurat som at man kan se sjuskete, ubørstet og mascaraen på halv tolv på natta. Om man har en time på poliklinikken på formiddagen synes jeg at man kan forvente en annen fremtreden, og da hadde jeg antagelig reagert på en snusleppe jeg også. Kl tolv på natten er det noe annet, da kan man ikke forvente at legene skal se pene ut.

At snus er mindre farlig enn sigaretter er ikke så veldokumentert som du hevder. Forskerne er ikke enige om snusens skadevirkninger - på lik linje med at de for en del år siden var uenige om sigarettens skadevirkninger. Nå har det imidlertid kommet frem i lyset hvor skadelige sigaretter er, og det tror jeg at de kommer til å klare å dokumentere mht snus også.

Les bla denne linken om snus og nikotin.

Nei, snusere utsetter ikke andre med sin uvane, men det gir et uhyre useriøst inntrykk når en lege kommer med en enorm drittbleie under overleppa. Og majoriteten av dagens (oppegående) røykere utsetter heller ingen andre enn seg selv med røykingen sin - det har røykeloven heldigvis sørget for.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat