Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-07, 18:42   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med dagens generasjon?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg reagerer også på at foreldre legger et helt utilbørlig ansvar på skolen. Dette tror jeg har endret seg siden jeg var barn. Lærere forteller også om det samme. De forteller også at kravet om dokumentasjon og forsvaret av barna har blitt mye sterkere. Det er bra at barn får mulighet til å forsvare seg og det er viktig med barns rettigheter, men det blir feil hvis foreldre går i forsvar med en gang noe negativt kan sies om barna. En lærer jeg kjenner forteller at det er stor forskjell på hvordan foreldre tar negative tilbakemeldinger om barna. I stedet for å ta det alvorlig og gå inn i en dialog med skolen reagerer flere med umiddelbart forsvar som om man skulle være i en rettsal.

Jeg får ikke den første setningen din til å stemme med resten av det du sier her. Hvordan legge alt ansvar på skolen samtidig som man ikke godtar inngripen fra skolen.

For å ta en situasjon jeg står midt oppe i som eksempel. Åttendeklassingen min har fått en god del anmerkninger på orden og atferd i høst. Vi snakket om det på konferansetimen, men ting har ikke blitt bedre. Jeg ønsker ikke å stå tafatt å se på dette, toe mine hender og si at "dette får skolen ordne opp i selv", men det må da være mye enklere for skolen å ta ansvar og legge opp til sanksjoner selv, det er da tross alt de som vet hvor skoen trykker? Vi foreldre vet jo ikke annet enn den ene setningen vi ser ligger inne under Anmerkninger på Class Fronter. Jeg hadde i alle fall IKKE motsatt meg at skolen hadde satt hardt mot hardt. Men hvis skolen ønsker at jeg som forelder skal gripe fatt i dette, må de jo fortelle meg om det og opplyse meg om hva som skjer / har skjedd, hvordan de griper fatt i det og hvordan de ønsker at vi foreldre skal gripe fatt i det. Vanskelig å være ansvarlige foreldre når man ikke er informert. Eller er det som Hattifnatten sier her, er skolen er lei av / redd for at foreldre skal gå i forsvarsposisjon, og at det er derfor skolen unnlater å kommunisere?

Vet ikke om jeg rotet meg langt utenfor hva dere egentlig prøvde å ta opp her, men ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat