Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-07, 09:09   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er banning en uting i skjønnlitteratur for barn?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg reagerer egentlig mye mer på språkbruken i en del barneprogram på tv som er beregna på mindre unger. I de programmene 6-åringene mine liker å se på bruker de veldig ofte ord som "tryne" og "dritt", og jeg forstår ikke helt hvorfor det er nødvendig. Jeg synes det er trist når førskoleunger møter disse ordene for første gang på barne-tv.

Er det på kanten å si "tryne" og "dritt" i barneprogram? Dritt kan kanskje gi litt negative assosiasjoner om man er veldig fin på det, men tryne? Jeg reagerer i grunnen mer på at seksåringer ikke har hørt de to ordene enn at de bruker dem i barne-tv. Enten er jeg ekstremt rølpete ellers så er du ekstremt skjør og prippen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat