Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-08, 22:21   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vår foreldre/mødregenerasjon elsker martyriet sitt, det har gjort dem til dem de er. Å slite og slepe og klage og syte har konstuttert generasjoner av kvinner som ekte kvinner. Livet skal være slitsomt, alt skal være fælt, har man ikke noe å klage over, har man intet liv.

He he! Min mor må ha sovet i timen da de lærte seg det der. Ikke gikk hun på husmorskole heller, slik som resten av veninnene/slektningene. Hun har knapt løftet en finger i huset i min oppvekst (overlatt det til min far), i stedet har hun tatt to stk høyere utdanninger mens hun fikk 4 barn.

Men jeg tror likevel hun ville ha hevet øyenbryna hvis vi ansatte vaskehjelp. Hun er nemlig veldig opptatt av at man må spare, så hun velger heller å bo sammen med hybelkaniner og det som verre er, enn å prioritere husvask, enten det er selvgjort eller out-sourcet...

(Må si jeg digger den siden av min mor )

Men tilbake til hovedinnlegget: enig med de fleste andre her, i at det ikke er latskap å ansette vaskehjelp. Det handler bare om hvordan man prioriterer, hvis man har råd til det. Og jeg skjønner ærligtalt ikke at folk (da særlig kvinner) ønsker å gå ned i stillingsprosent for å kunne gjøre mer husarbeid, når det mest sannsynlig lønner seg å beholde jobben og bruke pengene på vaskehjelp. Men det har vel med smak og behag å gjøre. Selv trives jeg bedre på jobben enn over vaskebøttene.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat