|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Fjott
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Synes det kommer ann på. Vil si at de to friske, 21 år gamle kameratene mine som studerer faller innunder kategorien lat da de har ansatt vaskehjelp
![]() |
#102 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Jeg veit ikke hvordan det er med andre, men jeg kunne godt tenkt meg å ha en sånn hushjelp. Og ja, jeg er lat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?
Det er vel ikke "verre" å ha vaskehjelp om man studerer enn om man gjør noe annet. Jeg brukte i alle fall ikke noe mer tid på husarbeid da jeg var student enn da jeg begynte å jobbe. (Eller jo, forresten, i eksamensperioden, men det blir liksom noe annet.
![]() |
#105 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er da ikke noe å være flau for. *lat og stolt* |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Fjott
|
Nei det er sant, men man har som regel ikke så mange andre forpliktelser som student og burde ha enklere for å kunne feie litt over eget dritt( hvertfall gjelder dette disse gutta som har masser av tid
![]() |
#107 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?
Ja, det er sikkert ikke noe nytt i form av studenter. Men her var det mer snakk om arbeidsinnvandring. Både i form av utvikling av verdifull kompetanse, i tillegg til norske penger, eller human- og finansiell kapital, som professoren sier det.
Og essensen:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Har bare lest hovedinnlegget, men hva i alle dager er galt med å være litt lat, da, hvis det er derfor man har vaskehjelp? Jeg er sterk tilhenger av at man skal bruke tiden sin til det man virkelig vil bruke tiden sin til, så lenge det ikke går ut over noe enda viktigere, kanskje. Vil man ikke vaske og har penger til vaskehjelp, så javel? Ingenting er vel bedre? Jeg synes altfor mange mennesker bruker tiden sin feil, altså på noe annet enn det de egentlig ønsker. Når det er sagt, så vil ikke jeg ha vaskehjelp, men det er av helt andre årsaker. Jeg vil ikke ha andre mennesker inn i huset mitt på den måten. Dessuten liker jeg å gjøre det trivelig rundt meg og så har jeg en mann som vasker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Ringskrømt
|
Hvis du bytter ut "gidder ikke" med "liker ikke", så har du meg. Jeg bruke tiden min på andre ting.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 06-01-08 kl 12:27. Årsak: O boy, så mye feil en søndags morgen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Min svigermor ble mildt sagt sjokkert over å høre at vi hadde noen som vasket leiligheten vår hver 14 dag. Hun er hjemmeværende husmor, så kritikken prellet rett av oss. Det er slitsomt nok å være tobarnsforeldre i full jobb, og det tar mer enn nok tid å rydde, moppe kjøkkengulv etter hver middag grunnet diverse gris på gulvet + støvsuging om vi ikke kunne unne oss å slippe gulvvasken i tillegg. Så man kan gjerne kalle meg lat, selv syns jeg at jeg er smart.
![]() |
#113 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Min svigermor skal aldri få vite at vi har vaskehjelp hver uke.
![]() |
#114 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Drit nå i disse svigermødrene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Herregud, verden går nå framover og folk flest har fått mer penger. Det er klart at man kan kjøpe seg vekk fra det man ikke liker. Jeg er helt sikker på at når jeg er 80 år (forhåpentligvis blir jeg det, frisk og rask) så vil jeg ikke se meg tilbake og angre på alt jeg IKKE vasket selv.
![]() |
#117 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Min mor syns forresten vi er kjempelure som har vaskehjelp. Svigermor legger seg ikke opp i det. Min mor vet jeg er lat, svigermor tror jeg er stresset og viktig yrkesutøver med små, aktive barn og lat mann.
![]() |
![]() |
#118 |
Tankefull
|
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Jeg er litt lat av meg, men har hverken hushjelp eller vaskehjelp.
![]() |
#119 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?Nei jeg synes ikke man er lat men smart jeg skulle gjerne hatt det
![]() |
#120 |
Sviiisj!!
|
He he! Min mor må ha sovet i timen da de lærte seg det der. Ikke gikk hun på husmorskole heller, slik som resten av veninnene/slektningene. Hun har knapt løftet en finger i huset i min oppvekst (overlatt det til min far), i stedet har hun tatt to stk høyere utdanninger mens hun fikk 4 barn.
![]() |
|
|