Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-08, 11:20   #10
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?

Om det jeg har opplevd er "hersking" eller trakassering" er jeg ikke sikker på, men jeg har mange episoder der jeg mener at kjønn har noe med saken å gjøre.

I min forrige jobb, der jeg jobbet med menn som var 50+, var jeg den som alltid ble bedt om å hente kaffe (til opplysning: jeg drikker ikke en gang kaffe selv...), "kan du gå å ta en kopi av denne", og andre "sekretæroppgaver" som jeg ikke så noen logisk grunn til at jeg skulle utføre. (Jeg hadde da en rådgiverstilling, og var stillingsmessig på linje med de jeg jobbet med.) Til å begynne med var jeg usikker i jobben og ble så paff at jeg hentet kaffe og kopierte i vei, men så bestemte jeg meg for å sette ned foten. "Det klarer du sikkert selv," svarte jeg med hyggelig stemme. Og da stoppet det etter hvert. Jeg så aldri unge menn med tilsvarende stillinger som meg oppleve noe liknende.

Jeg har dessuten kommet tilbake fra fødselspermisjon og fått nye oppgaver som ikke står i forhold til oppgavene jeg hadde før permisjonen og som ikke er en naturlig del av stillingen min.

Mannen min har også opplevd denne "kjønnsdiskrimineringen". Med begge barna våre har han tatt ut ca 14 uker perm, og selv om dette er en lovfestet rett, har han fått merke på sin jobb (lite firma, privat næringsliv) at det er upopulært.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat