|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du blitt utsatt for hersketeknikker basert på kjønn, i arbeidslivet? | |||
Nei, aldri |
![]() ![]() ![]() ![]() |
33 | 33,00% |
Ikke nevneverdig |
28 | 28,00% |
Før, men ikke nå lenger |
24 | 24,00% |
Ja, rett som det er |
15 | 15,00% |
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jeg svarte "før, men ikke nå". "Før" er da jeg jobbet på anlegg. Nå jobber jeg i akademia og opplever ikke noen forskjellsbehandling fordi jeg er kvinne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jeg søkte på en deltidsjobb på en bensinstasjon en gang, hvor når jeg ringte for å spørre hvordan ting lå an, fikk beskjed om at jeg ikke kom med i betraktning fordi jeg var kvinne med små barn.
![]() |
#44 |
This is normal!
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Om det jeg har opplevd er "hersking" eller trakassering" er jeg ikke sikker på, men jeg har mange episoder der jeg mener at kjønn har noe med saken å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
This is normal!
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?En sak litt på siden: Sist redigert av noen : 24-01-08 kl 12:37. Årsak: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Nei, men det er ikke fritt for at folk har forsøkt. |
![]() |
![]() |
#47 |
villende
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?På min nåværende arbeidsplass - aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?
Jeg regner med at det har litt med hvilken yrkesbakgrunn man har og litt med hvor "flink" man er til å gjennomskue forskjellsbehandling og hersketeknikker for hva det er, og dessuten hvor dyktig man er til å hev(d)e seg over dem. Det er jo ikke så merkelig om en (kvinnelig) førskolepedagog aldri har opplevd å få sin kompetanse trukket i tvil på bakgrunn av kjønn, for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?
Jeg dilter etter Teofelia i dag. Det du sier har jeg også opplevd.
![]() |
#50 |
Ferdig!
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Ikke pga kjønn, men pga en usedvanlig herskesyk sjef. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
This is normal!
|
Ja, det tror jeg er et viktig poeng! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?"Ikke nevneverdig"
![]() |
![]() |
#53 |
Kidding, right?
|
Husker kirurgen i turnus, der var det helt fryktelig. Jeg personlig ble ikke "rammet", men holdningene der var jo helt sinnsyke.
![]() |
![]() |
#54 |
Mother of Dragons
|
Jepp, miljøet er så barnslig at mannen min blir helt himmelfallen når jeg forteller forskjellige episoder.
![]() |
#55 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jeg har opplevd å bli trakkasert av eldre, mannlige leger da jeg var ny i jobben min. Det var kommmentarer både på alder, mangel på erfaring, kjeft og munnbruk. Heldigvis hadde jeg blitt advart og hadde replikkene nærmest øvd inn på forhånd. Det virket !
![]() |
#56 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Jeg ble tatt på puppen av en som hadde vært no slibrig i tillegg, jeg løste saken på en usedvanlig lite diplomatisk måte, jeg snudde meg rundt og dro til han alt jeg kunne.
![]() |
#57 |
Smugleser
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Orker ikke å forsøke å dra skillet mellom hersketeknikker og trakassering grunding, men det er klart at jeg har hatt mange opplevelser i forbindelse med arbeidslivet fordi jeg er kvinne, og som jeg nok ikke vil hatt som mann.
![]() |
#58 |
Peppy!
|
Jeg har den samme attesten. Verdiløs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?I en av mine første jobber opplevde jeg helt klart at en godt voksen mann åpenlyst mente at jeg burde fungere som hans sekretær og selv om jeg ikke kan bevise det så er jeg overbevist om at en mann på min alder og i min stilling, ikke ville blitt bedt om de samme tingene. Der og da syntes jeg at dette var en veldig vanskelig situasjon på grunn av måten ting ble krevd av meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?Åh, det er sant. Jeg har opptil flere ganger fått skrevet inn "koke kaffe og gjøre i stand møterom" i stillingsbeskrivelsen min, selv om det ikke var relevant for resten av jobben i det hele tatt. Det tok en stund før jeg tok et oppgjør med det.
![]() |
|
|