Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-08, 17:59   #35
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Hvis dere ikke har lest noe slikt, baserer motstanden seg på synsing (stråling høres jo skummelt ut), eller mener dere det er selvopplevd?

Hvis det er selvopplevd må jeg innrømme at jeg har svært liten tiltro til disse historiene. Strålingen fra trådløse nettverk er så svak at jeg nekter å tro den kan observeres av mennesker. Men hvis noen mener de kan merke den er de hjertelig velkommen hjem til meg, så skal kan jeg slå av og på mitt trådløse nettverk 100 ganger i tilfeldig rekkefølge for å se om det er mulig å se et mønster.

Jeg skulle gjerne ha stilt meg selv til rådighet, men jeg er (heldigvis) i ferd med å komme over den oversensitive fasen av graviditeten. At jeg helt tydelig har reageret på trådløse nett i den første delen av begge mine svangerskap er noe mange i omgangskretsen min kan bekrefte. Og jeg omgås i stor grad typiske skeptikere, som foretrekker å tro på ting som er vitenskapelig bevist. Jeg er generelt selv veldig skeptisk av natur, så jeg skjønner når andre syns det høres rart ut. I forrige svangerskap ble det utført en rekke blindtester rett og slett for å finne ut om dette var noe jeg forestilte meg eller om det var reelt.

Sitat:

Hvordan skal man vurdere dette, om det ikke gjøres ved hjelp av forskning? Det er gjort mye forskning på stråling og dens påvirkning av mennesker, og kunnskapen rundt dette er omfattende. Trådløse nettverk er et nytt fenomen, men strålingsproblemstillingen er gammel. Når forskning viser at dette faktisk ikke er farlig, hvilke argumenter skal da til for å hindre innføringen av ny teknologi? Hvis man skal behovsprøve nødvendigheten av noe etter at han nok kunnskap om hvorvidt det er farlig eller ikke, da er man faktisk motstander av teknologisk utvikling.

Mitt spørsmål er da - trenger man trådløst nettverk tilgjengelig i en hel by? Og hvorfor er det teknologifiendtlig å konkludere med at det ikke nødvendigvis er noe man trenger? For øvrig er jeg helt enig med Bequita - dette er ikke noe man har forsket mye på. Dette er ny teknologi, som først er tilgjengeliggjort for "alle" de siste årene, og det lønner seg ikke å forske på skadeeffektene av dette, så det er heller ikke noe man kan regne med at vil forskes mye på de nærmeste årene. Det tar ofte lang tid å påvise eventuelle skadeeffekter av noe som "alle" anser som nyttig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat