Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Elektrosmog (Stråling fra trådløse nettverk)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-08, 16:59   #11
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Elektrosmog

Der ble det plutselig liv i tråden, men jeg venter fremdeles i spenning på dokumentasjon på hva som er så farlig med disse trådløse nettene. Hvis dere ikke har lest noe slikt, baserer motstanden seg på synsing (stråling høres jo skummelt ut), eller mener dere det er selvopplevd?

Hvis det er selvopplevd må jeg innrømme at jeg har svært liten tiltro til disse historiene. Strålingen fra trådløse nettverk er så svak at jeg nekter å tro den kan observeres av mennesker. Men hvis noen mener de kan merke den er de hjertelig velkommen hjem til meg, så skal kan jeg slå av og på mitt trådløse nettverk 100 ganger i tilfeldig rekkefølge for å se om det er mulig å se et mønster. Jeg mener ikke å være arrogant, men vi utsettes for så mange andre typer stråling at om disse skulle ha noen effekt ville det trådløse nettverket ikke være mulig å skille fra bakgrunnsstøyen.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og jeg syns man skal vurdere om det reelt sett er et behov for å lage et byomfattende trådløst nettverk, om det er nødvendig å innføre trådløse nettverk på skoler eller om det holder med datarom osv. Jeg er på ingen måte motstander av den teknologiske utviklingen, men det er likevel lov til å vurdere om det rent faktisk er behov for å innføre det ene eller det andre før man gjør det.

Hvordan skal man vurdere dette, om det ikke gjøres ved hjelp av forskning? Det er gjort mye forskning på stråling og dens påvirkning av mennesker, og kunnskapen rundt dette er omfattende. Trådløse nettverk er et nytt fenomen, men strålingsproblemstillingen er gammel. Når forskning viser at dette faktisk ikke er farlig, hvilke argumenter skal da til for å hindre innføringen av ny teknologi? Hvis man skal behovsprøve nødvendigheten av noe etter at han nok kunnskap om hvorvidt det er farlig eller ikke, da er man faktisk motstander av teknologisk utvikling.

Svar med sitat

Emneord
klassiker, kreft, stråling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.