Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-08, 14:06   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverksbygging...

Noen nettverk jeg har er jo bare basert på kjennskap og vennskap.

Andre, som forskjellige alumninettverk ("pensjonistforeninger" for studier og jobber jeg har hatt) ser jeg på som kombinert hygge og nytte. Jeg drar på alumnitreff både fordi det blir hyggelig å treffe gamle kjente, og fordi det vil kunne være til felles nytte å snakke om hva vi gjør. Kanskje man treffer noen man vil headhunte? Bli headhuntet av? Noen det hadde vært hyggelig og nyttig å ta en lunsj med for å lære mer om et spesielt område som man selv kanskje skal jobbe med?

Jeg ble for eksempel oppringt av en jeg jobbet litt med for mange år siden. De vurderte å flytte til Norge, og lurte på om jeg hadde råd og tips i forhold til jobbsøking for mannen. Det hadde jeg jo, siden ett kjapt blikk på cv-en hans gav meg stjerner i øynene og

Jeg syns ikke det handler om utnytting i det hele tatt. Det er jo veldig gjensidig, om ikke sånn en-til-en, så totalt sett.

Ikke ser jeg hva som er "utbytting" ved å spandere kaffe på en mann man kanskje vil gi jobb til en gang heller.