|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Nettverksbygging...Nettverksbygging har blitt et nytt begrep i vårt samfunn. For meg får det fram litt ulike følelser. Målet med nettverksbyggingen er det som avgjør om det er positivt eller negativt. Dersom nettverksbygging er fordi jeg skal ha venner så er det greit, men jeg liker ikke helt at man bygger helt bevisst opp nettverk for å hjelpe en i forhold til karriere. Da syns jeg intensjonene blir veldig egoistiske og jeg tenker at man rett og slett utnytter mennesker.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nettverksbygging...du sitter jo i et nettverk her |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Nettverksbygging...Jeg tror det er veldig lett å demonisere nettverk. Mitt «nettverk» består i hovedsak av gode venner og bekjente jeg har felles interesser med. Sånn tror jeg nok det er med mange andre også, selv om det naturligvis også finnes kyniske og grådige nettverksbyggere.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Nettverksbygging...
Når man utnytter andre så er det at man kun ønsker kontakt med DEN personen fordi den kan hjelpe en til å få jobb en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Nettverksbygging...I noen bransjer kommer man ikke av flekken uten bekjentskaper.
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
Mennesker som har utnyttet andre uten å gi noe tilbake har eksistert siden tidenes morgen. Jeg ser på et nettverk som mer en sånn gjensidig "skal vi hjelpe hverandre"- greie.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Nettverksbygging...Jeg passet på å bli født inn i et nettverk for å hjelpe på karrieren min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Nettverksbygging...Jeg er ikke venner med noen bare fordi de er "nyttige" for meg, og jeg bygger heller ikke bevisst opp vennestallen min ut fra profesjonelle hensyn. Men jeg har veldig mange venner som er flinke og oppegående på ulike områder, og som i sin tur kjenner flinke og oppegående mennesker, og mange av disse har vært, og kan komme til å bli, nyttige for meg både faglig/profesjonelt og personlig. Og treffer jeg noen i en sosial sammenheng som har en kompetanse eller posisjon jeg tror jeg kan få bruk for (f.eks. en håndverker, for slike kjenner jeg ikke så mange av), kan det godt være jeg noterer meg navn og nummer til senere kontakt, selv om jeg ikke nødvendigvis er interessert i å omgås vedkommende som venn.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg kom til å tenke på noe her - jeg har hatt og har endel med studenter å gjøre i jobben min. Mange av dem har kontaktet meg for å få tips og råd om jobbmuligheter, forhøre seg om kontaktpersoner ang jobb og videre studier, referanser osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Nei, nettopp.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Nettverksbygging...Noen nettverk jeg har er jo bare basert på kjennskap og vennskap.
![]() |
|
|