Sv: En kvinne med bart ...
Dette tror jeg er en av de slemmeste, utrivligste trådene jeg har lest på FP (og det er heldigvis sjelden man kommer over slike på et forum med mange kloke damer), muligens fordi jeg føler meg truffet. Jeg er en av de som har mer hårvekst enn det som - tydeligvis - er sosialt akseptabelt. Ingen tydelig bart, men litt for lange lyse og noen mørkere hår i ansiktet. For mørke hår på armene og altfor sterk hårvekst på lår og legger. Beina vokser jeg med jevne mellomrom og jeg napper de mørkeste i ansiktet, men jeg har ikke tenkt å vokse ansiktet (bl.a. pga problemer med at jeg lett for inngrodde hår) eller laser (det finnes jammen viktigere ting i verden å bruke tusenvis av kroner på). I stedet prøver jeg å si til meg selv at det ikke er så viktig. Så leser jeg disse kommentarene her:
Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.
Bart er ikke fint verken på kvinner eller menn.
Opprinnelig lagt inn av Mams, her.
For min del er det ikke greit med bart på meg (ikke at jeg har det men) andre kan ha det om de ønsker, men vet av egen erfaring at jeg har en tendens til å bli mere opptatt av barten eller skjeggveksten på en kvinne en hva hun prater om.
Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.
Pinsett her og. Eg blir utruleg fascinert av sånne bartedamer, og strevar med å flytte blikket.
Opprinnelig lagt inn av Liven, her.
av Mams.
Svigerinnen min hadde bart, og jeg jobbet iherdig for å ikke stirre eller kommentere. En dag var den borte, og da kom det selvfølgelig fra Liven: " Har du tatt barten?"
Jeg håper du ba om unnskyldning! Den var slem.
Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.
For en fantastisk tråd. Mams, hva har du fått i deg i dag? Nei bart er virkelig hverken flott eller ok på damer. Lite kvinnelig kan man vel slå fast at det er.
Opprinnelig lagt inn av Maya80, her.
Jeg synes det er værre når man har skjegg enn bart. Men jeg husker jeg la merke til en ung jente når vi var på hytta i kragerø, hun hadde bart hun.
Opprinnelig lagt inn av Apple, her.
Det er vel få som synes det er vakkert. De er vel sannsynligvis klar over det, men er vel ikke alltid like pent å nappe heller. Så hva skal man gjøre hvis man ikke har mulighet for laser? Det er ihvertfall én fordel med tynn/fin hårvekst, som hos meg selv..
Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.
Bart er ikke pent, uansett.
Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.
DJaja, så er jeg så lite pk at jeg lager en tråd om damer med bart. Denne damen er i alle fall opptatt nok av klær og seg selv ellers til å bryke store summer på merkeklær og Clarins produkter, så jeg fortsetter å undres.
Gjør det du, men jeg synes du kan holde det for deg selv neste gang. Vet ikke om du var politisk ukorrekt, men jeg er helt sikker på at du var sårende.
Takk, Umuriel, for denne :
Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.
Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er ok å gjøre narr av kvinner med mye (synlig) hår i ansiktet, men ikke f.eks. overvekt.
Sist redigert av noen : 07-03-08 kl 08:52.
Årsak: Quoter slettet...
|