Tråd: Kaffe
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-06, 15:39   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi kjøper bare hele kaffebønner, og all kaffen vår kjøpes på Stockfleths. Maler selv hver gang vi skal lage, og brygger kaffen på presskanne. Favoritten min er Brun Bali; mannen min foretrekker brasiliansk kaffe, særlig Golden Santos, men i det siste har de ikke hatt noen av dem inne. De siste par månedene har vi for det meste drukket en indisk type som heter Karnataka, og så en eller annen brasiliansk jeg ikke husker navnet på innimellom.

Jeg liker best kaffe med mye og kraftig smak, men lite garvesyre. Den må lages sterk, men ikke for sterk (med nymalt kaffe av god kvalitet er det passe med 50 g kaffe til presskannen vår, har vi funnet ut). Men heller for sterk enn for svak, selvsagt! Jeg bruker helst en skvett varm melk i min kaffe, men aldri sukker. På kaffebar drikker jeg nesten alltid cortado.

:noterer meg kaffe merker:

Hvilken kvern har dere da?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat