Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-08, 13:56   #69
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette barnehagens oppgave?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg vil vel tro at om ungen går på medisiner som påvirker vekt, så er barnehagen informert.

Når det gjelder Lisas innlegg - så tror jeg ikke jeg har misforstått, og om du leser det jeg skriver, så er det ikke omsorgovertakelse, men veiledning disse forledrene burde fått. "Dumme" mennesker trenger uten tvil veiledning, at det ikke finnes ressurser blir et annet problem. Om alle barn med omsorgssvake foreldre hadde blitt meldt bekymring om til barnevernet ville det kanskje gitt et tegn til bevilgende myndigheter om at det trengs mer penger for å gi støtte til unger som trenger det. Jeg, personlig, synes det er omsorgssvikt at unger ikke følges opp kostholdsmessig, klesmessig og ikke følges opp og stimuleres slik de burde ha krav på.

Jeg tror samfunnet hadde blitt spart for masse senere utgifter om tiltak blir satt inn tidlig nok. Det er viktig å tenke på barnevernet som en samarbeidspartner og ikke som "politi", hvis ressursene er få, så er det faktisk mulig å be om støtte til å finansiere fritisaktiviteter for barna.

Jeg skjønner hva du sier men dette blir et for "elitisk" syn for meg ... man kan rett og slett ikke melde alle disse menneskene til barnevernet i Norge!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat