Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-08, 14:16   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ...den skal bare hilse på...

Er det ikke noe med at der er båndtvang fra tidlig vår til sen høst? Pga vilt?

Uansett bør hunder holdes i bånd når en er på tur på steder en kan treffe andre mennesker. Spesielt om hunden liker å hilse på fremmede. Shäferen vi hadde var veldig glad i nye mennesker, og syns det var kjempegøy å hilse på. Men han ble selvsagt holdt i bånd, og fikk IKKE hilse på alle og enhver. Viste personen tegn til at den ville hilse, så fikk de selvsagt lov, og hunden nøt oppmerksomheten. (Større kosebamse en den hunden skal du lete lenge etter. )

Senere hadde jeg en dverg schnauzer, Lola, som var et nervøst lite vesen. Hun var trygg så lenge jeg, eller andre "autoriteter" var med, men var litt sky. Hun var absolutt ikke agressiv, bare ei pyse som var livredd for at vi skulle gå fra henne. Hun gikk aldri mer enn en meter fra foten min om jeg ikke ga henne lov. Hun gikk sjelden i bånd, men så var jeg 150% sikker på at hun ikke løp avgårde også. Når det kom andre hunder hoppet hun og ville bli bært. Megapyse.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat