|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ... den skal bare hilse på ...Vel, akkurat DET sa riktignok ikke dama jeg møtte på turen tilbake fra fotballbanen, men det var helt tydelig at hun nok synes at jeg overdrev når jeg ba henne ta bikkja i bånd. Si meg, det ER båndtvang hvis man ikke har kontroll på hunden sin, ikke sant?
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Det er vel strengt tatt båndtvang enten man har kontroll eller ei.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Lov om hundehold:
![]() |
#5 |
One of These Days
|
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Trodde det var båndtvang, jeg. Med ordvalget i den paragrafen, blir det litt sånn hva hundeeier føler og hva andre føler. Jeg liker ikke hunder som ikke er i bånd. For det første er jeg redd for hva hunder kan gjøre med sine sterke kjever og mine små barn, dessuten er jeg allergisk og har overhodet ikke lyst til at hundene bare skal hilse på litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Jeg er glad for at det er båndtvang her over alt,så om vi møter på noen med løshuns,verken, jeg,mann eller turbo er noe glad i bjffende,springende hunder.Så får de beskjed om å ta bort hunden,som kommer ofte mot oss,og sette den i bånd pga båndtvang.
![]() |
#7 |
Etylbarbital
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...amylin: Båndtvang er vel hovedsakelig et begrep som benyttes når det er et generelt påbud om å holde dyret i bånd og det er stort sett noe som kreves for å beskytte husdyr og vilt. I tillegg kan kommuner har lokale båndtvangforskrifter i boligområder og offentlige områder som antakelig benyttes for å beskytte folk mot uønskede møter med hund.
![]() |
#8 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Er det ikke noe med at der er båndtvang fra tidlig vår til sen høst? Pga vilt?
![]() |
![]() |
#9 |
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Vi hadde også en sånn ekkel opplevelse i påsken på fjellet. Vi var på skitur og hadde satt oss ned for å spise litt. Barna lekte da det var en fin bakke der. Seksåringen falt og samtidig kom en stor hund byksende over henne. OG den ga seg ikke heller og adlød heller ikke eieren sin. Jeg ble mildt sagt livredd for ungen hylte jo. Altså hun er redd hunder fra før, men dette hjalp liksom ikke akkurat på da. Det er MANGE mennesker som ferdes der vi var. Hun som eide hunden beklaget det ikke engang. Hun bare latet som at hun ikke hørte hva vi sa. Hun satte bånd på hunden, men det skulle bare mangle. Vi sa selvfølgelig at hun burde gjøre det og. Irriterer meg mest at hun ikke gadd å snakke hverken til oss eller seksåringen.
![]() |
#10 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Vi har hatt 2 hunder.
![]() |
#11 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Det finnes to typer båndtvang; generell båndtvang og en jeg ikke husker navnet på. Den generelle b¨åndtvangen er ikke så streng som den andre, men berøres av det Veronal skrev, den andre er mye strengere og har med vilt å gjøre. Eller var det omvendt?
![]() |
#12 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Takk for svar alle sammen
![]() |
#13 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Ja til hund i bånd utendørs! Evt bur (et høyt et)! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...
Det er fullstending båndtvang i paringstider, eller noe slikt.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Sikring av hund ved båndtvang m.m. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har ponny, ønsker høyhest
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ... den skal bare hilse på ...Jeg synes det hadde vært på sin plass å gi hundeieren et lett dask med håndveska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stemmer det. Fra 1.april til 20.august.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: ...den skal bare hilse på...Vår og sommer er det båndtvang uansett, og "ville" hunder skal alltid i bånd.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: ... den skal bare hilse på ...Jeg har også havnet i noen diskusjoner om dette. Tidligere gikk vi gjennom en park på vei til barnehagen. Der er det ganske mange hunder. Snuppa går alltid pent ved siden av meg hvis det er hunder i nærheten, for hun er veldig redd for hunder hun ikke kjenner. Dette utelukker allikevel ikke at det stadig vekk er hunder som kommer bort for å snuse på henne. Jeg skjønner jo at det er skummelt; de er jo like høye som henne. Hvis jeg løftet henne opp så får jeg som regel "h*n er bare snill, altså". Greit nok at den er snill, men snuppa blir nå redd allikevel.
![]() |
![]() |
#20 |
Ute på tur
|
Junior ramlet på sykkelen i dag, og selvfølgelig oppi en hundebæsj.
![]() |
|
|